czwartek, 26 stycznia 2017

[#2] 5 Ciekawostek... biologicznych


    1. Mózg waży tylko 2% masy ciała, a otrzymuje aż 30% krwi.









  1. 2. Największym ssakiem jest płetwal błękitny (do 200 ton), a najmniejszym – ryjówka etruska (3 g). Płetwal błękitny jest ponadto największym zwierzęciem, jakie kiedykolwiek zamieszkiwało Ziemię. 








  2. 3. 
  3. Największym żywym organizmem żyjącym obecnie na Ziemi jest drzewo: mamutowiec olbrzymi. Waga niektórych osobników sięga 2000 ton.



















    4. Największym motylem świata jest paź Aleksandry występujący na Papui Nowej Gwinei. Ma rozpiętość skrzydeł do 28 cm i wagę ok. 25 gramów.








  4. 5. Pumy są niesamowicie skoczne. Potrafią podskoczyć na wysokość 7 metrów i to bez rozbiegu.
  5. 16 komentarzy:

    1. Wow! Bardzo ciekawe ciekawostki :D Czekam na kolejne! https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    2. Dużo si dowiedziałam fajne ciekawostki :)
      Może wspólna obserwacją ?
      - Czekam na kolejne posty !!!
      Zapraszam do mnie -klik

      OdpowiedzUsuń
    3. Fajne ciekawostki :) Można się naprawdę dużo dowiedzieć.
      zdjeciapelneinspiracji.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    4. Super ciekawostki! Sekwoje to przepiękne i przeolbrzymie drzewa. Niezwykle intrygujący jest fakt, że potrafią żyć od 2000 do 3000 lat! Obserwuję Twojego bloga i mam nadzieję ,że zaobserwujesz również mojego: iobiektywwsercu.blogspot.com :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Motyl zdecydowanie mnie przeraża! Czekam na kolejne wpisy :)
      Pozdrawiam i zapraszam! ♥
      http://marianna-pisze.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    6. super te ciekawostki! Z pumą bardzo mnie zadziwiła :D

      Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

      OdpowiedzUsuń
    7. Takie ciekawostki są super, zawsze można błysnąć ciekawymi informacjami w towarzystwie :)

      pozdrawiamy
      teddyandcrumb.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    8. Ten motyl mnie zaskoczył - nie wiedziałem że takie istnieją :)
      Ciekawy blog, pozdrawiam.
      zmienicswiat.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń